Myynnin ammattitutkinto kirjakaupalle

Rastor käynnistää marraskuussa 2017 yhdessä Kirjakauppaliiton kanssa suositun kirjakauppa-alan myyjille ja asiakaspalvelutehtävissä toimiville suunnatun libristikoulutuksen.

KOULUTUKSEN TAVOITTEENA ON

• auttaa palvelemaan kirjakauppa-alan asiakkaita asiantuntevammin ja laadukkaammin

• syventää alan erikoisosaamista ja tuotetuntemusta

• vahvistaa myynti- ja asiakaspalvelutaitoja

• lisätä myyntityön ja asiakaspalvelun tavoitteellisuutta ja tuloksellisuutta

• ammatillisen identiteetin vahvistaminen ja oman työn kehittymisen motivoiminen

• lisätä ymmärrystä sähköisestä kaupankäynnistä myymäläkaupan tukena ja avata uusia markkinointimahdollisuuksia.

Koulutus valmistaa myynnin ammattitutkinnon suorittamiseen. Opiskelu tapahtuu työn ohessa. Ohjelmaan kuuluu laajimmillaan 13 koulutuspäivää, jotka järjestetään kahden päivän kokonaisuuksina muutaman kuukauden välein Rastorin Helsingin toimipisteessä. Koulutuspäivien välillä tehdään omaan työhön liittyviä tehtäviä verkko-oppimisympäristössä.

Opiskelu kestää noin 1,5 vuotta. Koulutuksen aluksi kartoitetaan jokaisen osallistujan osaaminen.

Kirjakauppaliitto pyrkii parantamaan kirjakauppojen toimintaedellytyksiä. Lisäksi se valvoo kirjakaupan etuja suhteessa julkishallintoon ja muihin alan kannalta keskeisiin sidosryhmiin. Kirjakauppaliitto turvaa kirjakaupan asemaa kirjojen jakelutienä, seuraa aktiivisesti alan kansainvälistä kehitystä ja nostaa kirjakauppaa esille mediassa.

Rastor on valtakunnallinen, työelämälähtöisen osaamisen kehittämiseen keskittynyt koulutus- ja valmennusyritys. Rastor on Opetushallituksen valvoma erikoisoppilaitos, joka voi antaa ammatti- ja erikoisammattitutkintoihin valmistavaa koulutusta sekä ammatillista täydennyskoulutusta. Olemme herkistyneet työelämän tarpeille ja reagoimme työyhteisöjen kohtaamiin muutoksiin.

Ilmoittautumiset ja lisätietoa

Olavi Kottonen